Persbericht Cloudworkers: Flexibele studenten vergroten serviceniveau van het bedrijfsleven

Persbericht 18 juli 2012

TOENAME ‘VIRTUELE BIJBANEN’ OP SOCIAL MEDIA EN ONLINE GEBIED
Flexibele studenten vergroten serviceniveau van het bedrijfsleven

Cloudworkers – uitzendorganisatie die bemiddelt in studenten en bijbanen die plaats- en tijdonafhankelijk ingevuld worden – ziet een jaar na zijn introductie een forse toename in het aantal bijbanen op het gebied van social media en online. Ruim 30 procent van de opdrachten betreft een social media opdracht. Op de voet gevolgd door internet search opdrachten, video-editingklussen en programmeeropdrachten, zoals het bouwen van een WordPresssite.

“Het bedrijfsleven beseft dat het ‘iets’ met alle online mogelijkheden moet doen, maar zelf deze kennis niet in huis heeft. Het opzetten en bijhouden van een Facebookpagina, Tweets versturen of het monitoren van discussies op fora. Basisactiviteiten die een gemiddelde student efficiënt weet in te vullen. En die bovendien niet gebonden zijn aan een vaste plaats of tijd. Dit maakt de student de ideale virtuele Social media-expert. De vraag naar traditionele bij- en vakantiebanen onder studenten lijkt hierdoor aan populariteit te verliezen. Extra voordeel voor de werkgever is dat hij zich niet hoeft te bekommeren om begeleiding of een werkplek, omdat de studenten zelfstandig vanuit een eigen omgeving aan slag gaan,” aldus Marianne Sturman, directeur Cloudworkers.

Aanwezigheid, 24/7
Het bedrijfsleven herkent de specifieke meerwaarde van studenten op social media en online gebied in combinatie met hun flexibele 24/7-mentaliteit. Deze flexibele mentaliteit heeft bij dergelijke opdrachten een extra voordeel: consumenten zijn met name online actief wanneer bedrijven ‘gesloten’ zijn, dus na de standaard werktijd. Een bedrijf biedt de meerwaarde als de ervaring is dat een bedrijf 24 uur per dag voor de consument klaarstaat. “Want juist online, waar het grotendeels draait om interactie, verwacht de consument direct een reactie op zijn post op een forum of prikbordbericht op Facebook. Dit versterkt de positie van het merk en draagt bij aan de commitment en loyaliteit van een consument,” aldus Marianne Sturman.

Praktijkvoorbeelden: www.cloudworkers.nl/praktijkvoorbeelden
Cloudworkers in beeld: www.cloudworkers.nl/videos

Cloudworkers & Moneypenny
Cloudworkers is een label van Moneypenny. Cloudworkers werken 100% op afstand, via de ‘cloud’. In 2000 introduceerde Marianne Sturman met Moneypenny het huidige ‘nieuwe werken’ in Nederland. Ruim tien jaar later heeft Moneypenny zich ontwikkeld van pionier tot expert van Het Nieuwe Werken. Daar waar Cloudworkers zich specifiek richt op studenten met geen of nauwelijks werkervaring, detacheert Moneypenny ervaren virtuele assistenten en flexibele professionals of zendt hen uit. De ervaring, kennis, processen en systemen van Moneypenny zijn de basis van Cloudworkers. In 2010 is Marianne Sturman uitgeroepen tot Porsche Onderneemster van het Jaar. www.cloudworkers.nl – www.moneypenny.nl